Ağustos 2019 - Meclis Kararı 04 2019, 17:00
AĞUSTOS MECLİS KARAR ÖZETLERİ (01.08.2019)
GÜNDEM:
- İç Anadolu Belediyeler Birliğine 2 asil ve 2 yedek üye seçimi
- Aksa Bilecik Bolu Doğal Gaz Dağıtım A.Ş. de % 1,98 oranındaki ortaklığımız ile ilgili her konuda Belediyemizi temsilen Belediye Başkanı Mehmet Talat BAKKALCIOĞLU’na imza yetkisi verilmesi konusunun görüşülmesi.
- Belediyemizin 19.11.2018 tarih ve 84 sayılı Belediye Meclis Kararı ile kabul edilen 2019 yılı gelir tarifesinin Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü ücret tarifesi bölümünün “Altyapı Onarımı İçin Kaldırım Sökme Ücreti” başlığında “Yer Alan Beton Parke Sökülmesi” için “İlk üç metre” ibaresinin ilk üç metrekaresi olarak ve “Asfalt Kesimi Ve Bozulan Asfalt Ücret Tarifesi” bölümünün “Asfalt kesim ücreti ve bozulan asfalt bedeli” ibaresinin Asfalt kesim ücreti ve bozulan asfalt bedeli metrekaresi olarak düzeltilmesi konusunun görüşülmesi.
- 06/02/2017 tarih ve 14 Sayılı Meclis Kararı ile kabul edilen Bozüyük Belediyesi (S) Servis Araçları Hizmet ve İşletme Yönetmeliğinin Servis Aracı (çalışma izin belgesi) Devir Etmek İsteyenler Madde 18 - 4. Bendine “Bilecik ili sınırları içerisinde ikamet ettiklerine dair yerleşim yeri belgesi ve meslekleri ile ilgili Bozüyük’deki Odalardan alacakları kayıt belgesi veya Bozüyük Şoförler ve Otomobilciler Odasından alacakları kayıt belgesi, kayıtları yok ise; başvuru yaptıklarına dair onaylı belge ” ibaresinin eklenmesi konusunun görüşülmesi .
- 5393 Sayılı Kanunun 18. Maddesinin (1) bendi ve 49. Maddesinin birinci fıkrası ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri ve Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik’in 11.maddesine göre Dolu Kadro Derece değişikli konusunun görüşülmesi
- 3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına istinaden; Bozüyük İlave Revizyon İmar Planını, Plan Hükümlerinin; 39. maddesinin;
a.Yapılaşma bulunan imar adalarında veya aynı yoldan cephe alan imar parsellerinde yapılaşma bütünlüğünün sağlanabilmesi amacıyla, mevcut yapıların ön bahçe mesafelerinin emsal olarak değerlendirilebilmesi için Belediye çalışma yapmaya yetkilidir. Değerlendirme sonucunda Belediye İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından belirlenecek ön bahçe mesafesi idarenin bilgisi dahilinde imar durum belgesinde belirlenecek
b.Yapılaşma bulunmayan imar adalarında, ön ve arka bahçe mesafeleri, yürürlükteki Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğinde belirtilen bahçe mesafeleri tanımları kullanılarak uygulanır. Ancak ön ve arka bahçe mesafeleri verilirken bina derinliği 10 m.den az çıkan parsellerde ön ve arka bahçe mesafesi 3.00 metreden az olmamak şartı ile yapılaşmaya izin verilir."şeklinde güncellenmesi için imar planı değişikliği talebinin görüşülmesi
- 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi, (n) fıkrasına ve 81. maddesine istinaden; İlçemiz Tekke Mahalle; Kalaycı Çıkmazı Sokak adının Kalaycı Ömer Çıkmazı Sokak olarak, Işıklar Sokak adının Işıklarlı Sokak olarak, Dalkıran Çıkmazı Sokak adının Sağıroğlu Sokak olarak değiştirilmesi, Yeni Mahalle; İmar Yolu 1, İmar Yolu 2, İmar Yolu 3 ve İmar Yolu 4 Sokaklara isim verilmesi talebinin görüşülmesi
- 3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına ve Sakarya 2. İdare Mahkemesi'nin 02.07.2019 tarihli ve 2019/200 Esas nolu ve 2019/439 nolu Kararına istinaden; İlçemiz Yeni Mahalle, 406 ada 346 nolu parselde kayıtlı taşınmazda Bursa Orman Bölge Müdürlüğü Bilecik Orman İşletme Müdürlüğü tarafından hazırlatılan, imar planı değişikliği talebinin görüşülmesi
- 3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına ve OEDAŞ Bilecik İl Müdürlüğü'nün yazısına istinaden; 18 adet farklı bölgede trafo yeri yapılması için imar planı değişikliği talebinin görüşülmesi
- 3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yazısına istinaden; İlçemiz Yeni Mahalle, 1390 ada; 2 ve 3 nolu parsellerin batı tarafında bulunan imar yolunun kapatılarak eğitim alanına ilave edilmesi için imar planı değişikliği talebinin görüşülmesi
- 5393 sayılı Belediye Kanununun 75. maddesinin (d) fıkrasına, Kamu İdarelerine Ait Taşınmazların Tahsis ve Devri Hakkında Yönetmeliğin 12. maddesine ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün yazısına istinaden; İlçemiz Yeni Mahalle, 1390 ada; 2 ve 3 nolu parsellerde kayıtlı taşınmazların, eğitim ve öğretim hizmetlerinde kullanılmak üzere Bilecik İl Özel İdaresine devrinin yapılması talebinin görüşülmesi
- 3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına ve Gülşen ÖZKAN'ın dilekçesine istinaden; İlçemiz Çarşı Mahalle, 266 ada 9 nolu parselde kayıtlı taşınmazın imar planındaki fonksiyonunun cami alanından çıkarılarak konut alanına alınması için taşınmazın bulunduğu bölgede imar planı değişikliği talebinin görülmesi
- Belediye Plan ve Bütçe Komisyonuna sevk edilen konuların görüşülmesi.
- Belediye İmar Komisyonuna sevk edilen konuların görüşülmesi.
- Başkanlıkça ve Meclis üyelerince getirilecek konular
01.08.2019 - 74
Belediye Başkanı Mehmet Talat BAKKALCIOĞLU tarafından verilen yazılı önerge; 5393 sayılı Belediye Kanununun 76 .maddesinde “Kent konseyinde oluşturulan görüşler belediye meclisinin ilk toplantısında gündeme alınarak değerlendirilir” denilmekte; 08.10.2006 tarih ve 26313 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Kent Konseyi Yönetmeliği’nin ‘Görüşlerin ilanı’ başlıklı 14. maddesinde de “Kent konseyi genel kurulunca oluşturulan görüşler, belediye meclisinin ilk toplantısında değerlendirildikten sonra belediye tarafından kent konseyine bildirilir ve uygun araçlarla kamuoyuna duyurulur” hükmüne yer verilmektedir denildiğinden; Kent Konseyinin 24.07.2019 tarih ve 5 sayılı kararının “4 Eylül İlçemizin Düşman İşgalinden Kurtuluşu etkinlikleri kapsamında Belediyemizin önderliğinde Kent Konseyimiz ve Bozüyük Merkez Avcılık, Atıcılık ve Okculuk İhtisas Kulübü ile birlikte 01.09.2019 Pazar günü Atış Müsabakalarına uygun olan Eczacıbaşı Fabrikası arkası Nanedere mevkiinde etkinliğinin yapılması konusunun gündeme alınmasına mevcut üyelerin oybirliği ile,
Belediye Başkanı Mehmet Talat BAKKALCIOĞLU tarafından verilen yazılı önerge; İhtiyacını karşılamayan ve hayatlarını zorlukla sürdürmekte olan güçlük çeken dar gelirli, yoksul, muhtaç, kimsesiz ve engellilere bütçe imkanları dahilinde yapılacak nakdi yardımlar için Başkanlığımızca hazırlanan Can Suyu Aile ve Sosyal Hizmet Nakdi Yardım Yönetmeliğinin görüşülmesi konusunun gündeme alınmasına mevcut üyelerin oybirliği ile,
Belediye Başkanı Mehmet Talat BAKKALCIOĞLU tarafından verilen yazılı önerge; Bir canlı olan insanın yaşamını sürdürebilmesi için yeterli ve sağlıklı kullanma ve içme suyuna ihtiyaç vardır. Dolayısıyla; suya erişim hakkı, insanca yaşama hakkının en önemli ön koşullarından birisidir. Su birçok uluslararası toplantı ve konferanslarda, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinin geniş yorumunda herkesin yeterli standartlarda yaşama hakkı içerisinde temiz ve yeterli su temel insan haklarından biri olarak tanımlanmıştır. Birleşmiş Milletler Genel Kurulunun 9 Nisan 1985 tarihinde oybirliği ile kabul ettiği Tüketicinin Korunmasına İlişkin Temel Esasların 40. maddesi kapsamında; “hükümetler, Uluslararası İçme Suyu İkmali ve Temizlik On Yılı için belirlenen amaçlar ve hedefler dahilinde, içme sularının ikmali, dağıtımı ve kalitesini iyileştirecek ulusal politikaları oluşturmalı veya güçlendirmelidirler. Uygun seviyelerde hizmet, kalite ve teknoloji, eğitim programları ihtiyacı ve toplum katılımının önemi gibi seçeneklere önem verilmelidir.” denilmiştir. Dünya Sağlık Örgütü de temiz suyun tüm koşullardan bağımsız olarak bireye mutlaka ulaştırılması gereken bir sağlık hizmeti olduğunu ifade etmiştir.Bu durum bize şu mesajı açıkça vermektedir. Devlet suya erişim için tüm mali, siyasi, teknik, sosyal tedbirleri almak zorundadır. TBMM’de 4 Haziran 2003 tarihinde kabul edilen Birleşmiş Milletler Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesinin 15 No’lu Genel Yorumun girişinde; suyun, hayat ve sağlığın esası olan kısıtlı bir doğal kaynak ve bir kamu malı olduğu, su hakkının insanlık onuruna uygun bir hayat sürdürülebilmesi için zorunlu olduğu belirtilmiştir.Yine bahsedilen yorum belgesinde; hiçbir hane, konut veya arsanın durumuna bağlı olarak su hakkından mahrum bırakılmaması gerektiği vurgulanmıştır.Ayrıca Sözleşmeyi onaylanan devletlere suyun maddi olarak karşılanabilir olmasını sağlamak için, gerekli birtakım tedbirleri almaları, uygun ve düşük maliyetli bir dizi teknikleri ve teknolojileri kullanmaları gerektiği tavsiye edilmiştir. Yine devletlere bu kapsamda; ücretsiz veya düşük maliyetli su temini gibi uygun ücret politikaları uygulaması, daha yoksul hane halkları üzerine su giderlerinin oransız bir yük olarak binmemesi için gereken önlemleri alması gerektiği hatırlatılmaktadır. Yukarıda yer alan açıklamalar ve Devletimizin taraf olduğu Birleşmiş Milletler Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesinin açık ifadeleri doğrultusunda, ülkemizin şu an içinde bulunduğu ekonomik darboğaz ve işsizlik gibi sosyal ve ekonomik sebepler neticesinde geçimini sağlamakta zorluk çeken dar ve orta gelirli insanlarımız başta olmak üzere, tüm vatandaşlarımıza, belediye olarak katkıda bulunmak için az su kullananlardan su ücreti almamak, su tüketimine göre su ücret tarifelerinin kademeli olarak yükseltilmesi suretiyle de su kullanımında tasarrufun sağlanmasını gerçekleştirmek amacıyla su ücret tarifelerinin yeniden görüşülmesi konusunun gündemine alınmasına mevcut üyelerin oybirliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 75
İç Anadolu Belediyeler Birliğine 2 asil ve 2 yedek üye seçimi
İç Anadolu Belediyeler Birliğinin 14.06.2019 tarih ve 177 sayılı yazılarında Birlik meclisi üye belediye meclislerinin üye sayılarının 12’e kadar olan kısmı için 1 üye, 12’nin üzeri olan her 10 üye için seçilecek 1 üyeden oluşur. Üye Belediye Meclisleri yasanın gösterdiği oranda yedek üye seçer denildiğinden, Söz konusu Birlik Meclis üyesi seçimi için Asil üyeliğe Mahmut FINDIK, Fatma ERSÖZ yedek üyeliğe ise Sezai İNCİ, Ayhan UÇAN aday olarak gösterildi. Yapılan oylama neticesinde 9 üyenin çekimser (Ali AVCIOĞLU, Mehmet Doğan TUNÇ, Merve ÜNSAL, Harun Orhan TOP, Abdurrahman KIRGIZ, Adnan ÖZEL, Kamil POYRAZ, Gül KURT, İsmail SEYHAN) oyuna karşılık diğer üyelerin oy çokluğu ile İç Anadolu Belediyeler Birliği Meclisi asil üyeliğine Mahmut FINDIK, Fatma ERSÖZ yedek üyeliğe ise Sezai İNCİ, Ayhan UÇAN seçilmiştir.
01.08.2019 - 76
Aksa Bilecik Bolu Doğal Gaz Dağıtım A.Ş. de % 1,98 oranındaki ortaklığımız ile ilgili her konuda Belediyemizi temsilen Belediye Başkanı Mehmet Talat BAKKALCIOĞLU’na imza yetkisi verilmesine mevcut üyelerin oybirliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 77
Belediyemizin 19.11.2018 tarih ve 84 sayılı Belediye Meclis Kararı ile kabul edilen 2019 yılı gelir tarifesinin Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü ücret tarifesi bölümünün “Altyapı Onarımı İçin Kaldırım Sökme Ücreti” başlığında yer alan “Beton Parke Sökülmesi” için “İlk üç metre” ibaresinin ilk üç metrekaresi olarak ve “Asfalt Kesimi Ve Bozulan Asfalt Ücret Tarifesi” bölümünün “Asfalt kesim ücreti ve bozulan asfalt bedeli” ibaresinin Asfalt kesim ücreti ve bozulan asfalt bedeli metrekaresi olarak düzeltilmesine mevcut üyelerin oybirliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 78
- (4 nolu gündem maddesinin) 06/02/2017 tarih ve 14 Sayılı Meclis Kararı ile kabul edilen Bozüyük Belediyesi (S) Servis Araçları Hizmet ve İşletme Yönetmeliğinin Servis Aracı (çalışma izin belgesi) Devir Etmek İsteyenler Madde 18 - 4. Bendine “Bilecik ili sınırları içerisinde ikamet ettiklerine dair yerleşim yeri belgesi ve meslekleri ile ilgili Bozüyük’deki odalardan alacakları kayıt belgesi veya Bozüyük Şoförler ve Otomobilciler Odasından alacakları kayıt belgesi, kayıtları yok ise; başvuru yaptıklarına dair onaylı belge ” ibaresinin eklenmesi konusunun görüşülmek üzere Plan ve Bütçe Komisyonuna sevkine mevcut üyelerin oy birliği ile,
- (6 nolu gündem maddesinin) 3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına istinaden; Bozüyük İlave Revizyon İmar Planını, Plan Hükümlerinin; 39. maddesinin;
a.Yapılaşma bulunan imar adalarında veya aynı yoldan cephe alan imar parsellerinde yapılaşma bütünlüğünün sağlanabilmesi amacıyla, mevcut yapıların ön bahçe mesafelerinin emsal olarak değerlendirilebilmesi için Belediye çalışma yapmaya yetkilidir. Değerlendirme sonucunda Belediye İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından belirlenecek ön bahçe mesafesi idarenin bilgisi dahilinde imar durum belgesinde belirlenecek
b.Yapılaşma bulunmayan imar adalarında, ön ve arka bahçe mesafeleri, yürürlükteki Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğinde belirtilen bahçe mesafeleri tanımları kullanılarak uygulanır. Ancak ön ve arka bahçe mesafeleri verilirken bina derinliği 10 m.den az çıkan parsellerde ön ve arka bahçe mesafesi 3.00 metreden az olmamak şartı ile yapılaşmaya izin verilir."şeklinde güncellenmesi için imar planı değişikliği talebinin görüşülmesi konusunun görüşülmek üzere İmar Komisyonuna sevkine mevcut üyelerin oy birliği ile,
- (7 nolu gündem maddesinin ) 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi, (n) fıkrasına ve 81. maddesine istinaden; İlçemiz Tekke Mahalle; Kalaycı Çıkmazı Sokak adının Kalaycı Ömer Çıkmazı Sokak olarak, Işıklar Sokak adının Işıklarlı Sokak olarak, Dalkıran Çıkmazı Sokak adının Sağıroğlu Sokak olarak değiştirilmesi, Yeni Mahalle; İmar Yolu 1, İmar Yolu 2, İmar Yolu 3 ve İmar Yolu 4 Sokaklara isim verilmesi talebinin görüşülmek üzere İmar Komisyonuna sevkine mevcut üyelerin oy birliği ile;
- (8 nolu gündem maddesinin) 3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına ve Sakarya 2. İdare Mahkemesi'nin 02.07.2019 tarihli ve 2019/200 Esas nolu ve 2019/439 nolu Kararına istinaden; İlçemiz Yeni Mahalle, 406 ada 346 nolu parselde kayıtlı taşınmazda Bursa Orman Bölge Müdürlüğü Bilecik Orman İşletme Müdürlüğü tarafından hazırlatılan, imar planı değişikliği talebinin görüşülmek üzere İmar Komisyonuna sevkine mevcut oy birliği ile,
- (9 nolu gündem maddesinin ) 3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına ve OEDAŞ Bilecik İl Müdürlüğünün yazısına istinaden; 18 adet farklı bölgede trafo yeri yapılması için imar planı değişikliği talebinin görüşülmek üzere İmar Komisyonuna sevkine mevcut üyelerin oy birliği ile,
- (10 nolu gündem maddesinin) 3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yazısına istinaden; İlçemiz Yeni Mahalle, 1390 ada; 2 ve 3 nolu parsellerin batı tarafında bulunan imar yolunun kapatılarak eğitim alanına ilave edilmesi için imar planı değişikliği talebinin görüşülmek üzere İmar Komisyonuna sevkine mevcut üyelerin oy birliği ile,
- (12 nolu gündem maddesinin) 3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına ve Gülşen ÖZKAN'ın dilekçesine istinaden; İlçemiz Çarşı Mahalle, 266 ada 9 nolu parselde kayıtlı taşınmazın imar planındaki fonksiyonunun cami alanından çıkarılarak konut alanına alınması için taşınmazın bulunduğu bölgede imar planı değişikliği talebinin görüşülmek üzere İmar Komisyonuna sevkine mevcut üyelerin oy birliği ile,
- Belediye Başkanı Mehmet Talat BAKKALCIOĞLU tarafından verilen yazılı önerge; İhtiyacını karşılamayan ve hayatlarını zorlukla sürdürmekte olan güçlük çeken dar gelirli, yoksul, muhtaç, kimsesiz ve engellilere bütçe imkanları dahilinde yapılacak nakdi yardımlar için Başkanlığımızca hazırlanan Can Suyu Aile ve Sosyal Hizmet Nakdi Yardım Yönetmeliğinin görüşülmek üzere Plan ve Bütçe Komisyonuna sevkine mevcut üyelerinin oy birliği ile,
- Belediye Başkanı Mehmet Talat BAKKALCIOĞLU tarafından verilen yazılı önerge; Bir canlı olan insanın yaşamını sürdürebilmesi için yeterli ve sağlıklı kullanma ve içme suyuna ihtiyaç vardır. Dolayısıyla; suya erişim hakkı, insanca yaşama hakkının en önemli ön koşullarından birisidir. Su birçok uluslararası toplantı ve konferanslarda, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinin geniş yorumunda herkesin yeterli standartlarda yaşama hakkı içerisinde temiz ve yeterli su temel insan haklarından biri olarak tanımlanmıştır. Birleşmiş Milletler Genel Kurulunun 9 Nisan 1985 tarihinde oybirliği ile kabul ettiği Tüketicinin Korunmasına İlişkin Temel Esasların 40. maddesi kapsamında; “hükümetler, Uluslararası İçme Suyu İkmali ve Temizlik On Yılı için belirlenen amaçlar ve hedefler dahilinde, içme sularının ikmali, dağıtımı ve kalitesini iyileştirecek ulusal politikaları oluşturmalı veya güçlendirmelidirler. Uygun seviyelerde hizmet, kalite ve teknoloji, eğitim programları
ihtiyacı ve toplum katılımının önemi gibi seçeneklere önem verilmelidir.” denilmiştir. Dünya Sağlık Örgütü de temiz suyun tüm koşullardan bağımsız olarak bireye mutlaka ulaştırılması gereken bir sağlık hizmeti olduğunu ifade etmiştir. Bu durum bize şu mesajı açıkça vermektedir. Devlet suya erişim için tüm mali, siyasi, teknik, sosyal tedbirleri almak zorundadır. TBMM’de 4 Haziran 2003 tarihinde kabul edilen Birleşmiş Milletler Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesinin 15 No’lu Genel Yorumun girişinde; suyun, hayat ve sağlığın esası olan kısıtlı bir doğal kaynak ve bir kamu malı olduğu, su hakkının insanlık onuruna uygun bir hayat sürdürülebilmesi için zorunlu olduğu belirtilmiştir. Yine bahsedilen yorum belgesinde; hiçbir hane, konut veya arsanın durumuna bağlı olarak su hakkından mahrum bırakılmaması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca Sözleşmeyi onaylanan devletlere suyun maddi olarak karşılanabilir olmasını sağlamak için, gerekli birtakım tedbirleri almaları, uygun ve düşük maliyetli bir dizi teknikleri ve teknolojileri kullanmaları gerektiği tavsiye edilmiştir. Yine devletlere bu kapsamda; ücretsiz veya düşük maliyetli su temini gibi uygun ücret politikaları uygulaması, daha yoksul hane halkları üzerine su giderlerinin oransız bir yük olarak binmemesi için gereken önlemleri alması gerektiği hatırlatılmaktadır. Yukarıda yer alan açıklamalar ve Devletimizin taraf olduğu Birleşmiş Milletler Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesinin açık ifadeleri doğrultusunda, ülkemizin şu an içinde bulunduğu ekonomik darboğaz ve işsizlik gibi sosyal ve ekonomik sebepler neticesinde geçimini sağlamakta zorluk çeken dar ve orta gelirli insanlarımız başta olmak üzere, tüm vatandaşlarımıza, belediye olarak katkıda bulunmak için az su kullananlardan su ücreti almamak, su tüketimine göre su ücret tarifelerinin kademeli olarak yükseltilmesi suretiyle de su kullanımında tasarrufun sağlanmasını gerçekleştirmek amacıyla su ücret tarifelerinin yeniden görüşülmesi konusunun Plan ve Bütçe Komisyonuna sevkine mevcut üyelerinin oy birliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 79
5393 Sayılı Kanunun 18. Maddesinin (1) bendi ve 49. Maddesinin birinci fıkrası ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri ve Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik’in 11.maddesine göre Dolu Kadro Derece değişikli konusunun görüşülmesi.
5393 Sayılı Kanunun 18. Maddesinin (1) bendi ve 49. Maddesinin birinci fıkrası ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri ve Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik’in 11.maddesine göre Dolu Kadro Derece değişikliğinin Meclis karar ekinde belirtildiği şekilde kabulüne mevcut üyelerin oy birliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 80
5393 sayılı Belediye Kanununun 75. maddesinin (d) fıkrasına, Kamu İdarelerine Ait Taşınmazların Tahsis ve Devri Hakkında Yönetmeliğin 12. maddesine ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün yazısına istinaden; İlçemiz Yeni Mahalle, 1390 ada; 2 ve 3 nolu parsellerde kayıtlı taşınmazların, eğitim ve öğretim hizmetlerinde kullanılmak üzere Bilecik İl Özel İdaresine devrinin bedelsiz olarak yapılmasına mevcut üyelerin oybirliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 81
Belediyemizin 2019 yılında uygulanan 19.11.2018 tarih ve 84 nolu gelir tarifemizde sayfa 15’de bulunan Belediye Mahalle Konakları ücret tarifesinin yeniden belirlenmesi konusunun görüşülmesi.
Plan ve Bütçe Komisyonu: 2019 yılında uygulanan 19.11.2018 tarih ve 84 nolu gelir tarifemizde sayfa 15’te bulunan Belediye “Mahalle Konakları Ücret Tarifesi”nin yarı yarıya (%50) düşürülmesi, ayrıca “Asker düğünü ve her türlü mevlütler için” olan bölüme iftar yemeği de eklenerek bu kararın 01.11.2019 tarihi itibari ile uygulanması yönünde görüş bildirmiştir.
Plan ve Bütçe Komisyon Kararına göre yapılan oylama da; Komisyon Kararının kabulüne mevcut üyelerin oy birliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 82
İlçemizde faaliyet gösteren Ticari Taksilere verilecek olan T Plaka Yönetmeliğinin hazırlanması konusunun görüşülmesi.
Plan ve Bütçe Komisyonu: Bozüyük Belediyesi T plakalı ticari taksi ve durak işletme yönetmeliğinin Plan ve Bütçe komisyonunun hazırladığı şekilde kabulüne ve ilgili yönetmeliğin geçici 1. Maddesine istinaden yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarih den itibaren 92 (doksan iki) adet tahditli T plaka satış ihalesi için belediye encümenine yetki verilmesi yönünde görüş bildirmiştir.
Plan ve Bütçe Komisyon Kararına göre yapılan oylama da; Komisyon Kararının kabulüne mevcut üyelerin oy birliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 83
2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanununun 97. Maddesine istinaden; 19.11.2018 tarihli ve 84 sayılı Bozüyük Belediyesi Meclis Kararında belirtilen “Otopark Ücret Tarifesi”nin güncellenmesi konusunun görüşülmesi.
Plan ve Bütçe Komisyonu: 19.11.2018 tarih ve 84 nolu belediye meclis kararı gelir tarifemizde belirtilen otopark ücret tarifesinin güncellenmesi ile ilgili Plan Bütçe Komisyonumuzca yapılan inceleme ve araştırmalarımız sonucunda; “Otopark Ücret Tarifesi” revizyonu; Otopark Yönetmeliğinde geçen birim otopark alanı olan 20 m² x Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yayınlanan Yapı Yaklaşık Birim Maliyetleri listesinde yer alan 2. Sınıf A Grubu yapı sınıfı m² maliyeti sonucunda ortaya çıkacak ücretin birim otopark ücret bedeli olarak uygulanması,
26.04.2006 tarih 26150 sayılı resmi gazete yayınlanan Otopark Yönetmeliği Hakkında Genel Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ esas alınarak,
-6 kat ve üzeri yapılar için 1. Grup
-4 ve 5 katlı yapılar için 3. Grup
3 kata kadar (3 kat dahil) yapılar için 6. Grup tarifesi uygulanması ve her araç için 20 m² alan hesaplanacak şekilde otopark ihtiyacı sayısı kadar arsa alanı belediye tarafından otopark alanı olarak kullanılmak üzere devir edildiği takdirde herhangi bir ücret tahakkuk edilmeyeceği yönünde görüş bildirmiştir.
Plan ve Bütçe Komisyon Kararına göre yapılan oylama da; Komisyon Kararının kabulüne mevcut üyelerin oy birliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 84
3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına ve Ali Osman ŞAHİN'in 15.05.2019 tarihli dilekçesine istinaden; 274 ada 8 nolu parselde kayıtlı taşınmazın bulunduğu alanda imar planı değişikliği talebinin görüşülmesi.
İmar Komisyonu: İlçemiz 274 ada 8 nolu parselde kayıtlı taşınmazın bulunduğu alanda, imar hattında düzeltme yapılması için hazırlatılan 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği dosyası uygun görüldüğü yönünde görüş bildirmiştir.
İmar Komisyon Kararına göre yapılan oylama da; Komisyon Kararının kabulüne mevcut üyelerin oy birliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 85
3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına ve İsmail ÖZKIRAN'ın 13.05.2019 tarihli dilekçesine istinaden; 417 ada 1 nolu parselde kayıtlı taşınmazın imar planındaki fonksiyonunun; cami alanından çıkarılarak eğitim alanına alınması için imar planı değişikliği talebinin görüşülmesi.
İmar Komisyonu: İmar Komisyonumuzca yapılan inceleme ve araştırmalarımız sonucunda; İlçemiz Çarşı Mahalle, 417 ada 1 nolu parselin bulunduğu bölgede cami alanının eğitim tesis alanına dönüştürülmesi için Belediyemiz tarafından hazırlatılan 1/5000 ölçekli nazım imar planı değişikliği ve 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği dosyası Mehmet Doğan TUNÇ'un (cami alanının kaldırılmasını uygun görmediğinden) red oyuna karşılık Komisyonumuzca oy çokluğu ile uygun görülmüştür
İmar Komisyon Kararına göre yapılan oylama da; Komisyon Kararının kabulüne 9 üyenin red (Ali AVCIOĞLU, Mehmet Doğan TUNÇ, Merve ÜNSAL, Harun Orhan TOP Abdurrahman KIRGIZ, Adnan ÖZEL, Kamil POYRAZ, Gül KURT, İsmail SEYHAN, ) oyuna karşılık diğer üyelerin oy çokluğu ile karar verildi.
01.08.2019 - 86
3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına istinaden; İlçemiz Çarşı Mah. 269 ve 246 adaların bulunduğu bölgede imar planı değişikliği talebinin görüşülmesi.
İmar Komisyonu: İlçemiz Çarşı Mahalle, 246 - 269 ve 417 - 78 adaların arasında 7 metrelik imar yolu planlaması için Belediyemiz tarafından hazırlatılan 1/1000 ölçekli imar planı değişikliği dosyası uygun görüldüğü yönünde görüş bildirmiştir.
İmar Komisyon Kararına göre yapılan oylama da; Komisyon Kararının kabulüne mevcut üyelerin oy birliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 87
3194 sayılı İmar Kanununun 8. maddesi (b) fıkrasına ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (c) fıkrasına istinaden; Bozüyük İlave Revizyon İmar Planını, Plan Hükümlerinin; B. Yapılaşma hükümlerinin 9. maddesi olan "Küçük Sanayi Alanlarının eski haline dönüştürülerek; "Dumansız, kokusuz, atık ve artık bırakmayan ve çevre sağlığı yönünden tehlike yaratmayan imalathaneler, motorlu araçlara yönelik tamirhaneler, marangozhane, muhtelif üretime yönelik atölyelerin yapılabileceği alanlardır. Bu alanlarda yeni yapılacak adalarda ön bahçe mesafesi en az 5 m. Hmax:9.50m. olacaktır. Yapılanma bulunan adalarda ise ön bahçe mevcut yapılar dikkate alınarak Belediyesince belirlenir. Taban alanının %50’sini geçmeyecek şekilde asma kat yapılabilir." şeklinde güncellenmesi ve imar planında var olan mahreç yönlerinin kaldırılması için plan hükümlerine yeni madde eklenmesine yönelik olan plan hükümlerinde imar planı değişikliği talebinin görüşülmesi
İmar Komisyonu: Belediyemiz tarafından hazırlatılan imar planı değişikliği dosyasına göre; Bozüyük İlave Revizyon İmar Planını, Plan Hükümlerinin; B. Yapılaşma Hükümleri başlıklı, 9. maddesi;
"Küçük Sanayi Alanları:
Dumansız, kokusuz, atık ve artık bırakmayan ve çevre sağlığı yönünden tehlike yaratmayan imalathaneler, motorlu araçlara yönelik tamirhaneler, marangozhane, muhtelif üretime yönelik atölyelerin yapılabileceği alanlardır. Bu alanlarda köşe başı parseller hariç ön bahçe mesafesi en az 5 m. Hmax:9.50m. olacaktır. Köşe başı parsellerde, parselin durumuna göre ön bahçeyi belirlemeye Belediye yetkilidir. Yapılanma bulunan adalarda ise ön bahçe mevcut yapılar dikkate alınarak Belediyesince belirlenir. Taban alanının %50’sini geçmeyecek şekilde asma kat yapılabilir." şeklinde değiştirilmesi ve Bozüyük İlave Revizyon İmar Planını, Plan Hükümlerinin; A. Genel Hükümlerine 52. madde olarak;" Plan üzerinde taşınmazın cephe alacağı yönü ► işareti ile gösterilen parsellerde cephe alınacak yönü belirlemeye Belediyesi yetkilidir. " şeklinde yeni madde eklenmesi uygun görüldüğü yönünde görüş bildirmiştir.
İmar Komisyon Kararına göre yapılan oylama da; Komisyon Kararının kabulüne mevcut üyelerin oy birliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 88
Bilindiği gibi şehrimizin meydan, cadde ve sokaklarına ülkemizin ve şehirlerimizin gelişmesine, tanıtılmasına katkıları bulunan ve halkımıza kalıcı hizmetleri geçen yerli ve yabancı, siyaset, bilim adamı ve sanatçıların adları verilerek kendileri ve aileleri onurlandırılmaktadır. Şehrimizde de bu güzel gelenek devam ettirilerek önemli siyaset ve toplum önderlerinin adları cadde ve sokaklarımıza verilmektedir. Bunlardan birisi de şehrimizde uzun yıllar hekimlik yapan ve o günün şartlarında biri sürü insanımızı tedavi ederek yaşatan ve haklı bir ün kazanan Dr. İsmail Bey’dir. Kendilerinin adların Cemalettin Köklü Parkının doğusundaki 1.nolu Sağlık Ocağına doğru inen caddeye verilmiştir. “ Dr. İsmail Bey Cad.” olarak. Bugün yaşları dolayısıyla kendilerini tanıyan insanlarımız azaldığından tanınırlığını hak ettiği ölçüde tekrar sağlayabilmek için aynı caddenin isminin “Dr.İsmail BAKKALCIOĞLU Caddesi” olarak değiştirilmesi konusunun görüşülmek üzere İmar Komisyonuna sevkine ve 01.10.2018 tarihli 74 sayılı isimsiz yollarımıza isim verilmesi için bir çok büyüğümüzün isimlerinin dikkate alınarak geniş anlamda çalışma yapılması konulu meclis kararı ile birleştirilerek görüşülmesi.
İmar Komisyonu: İlçemiz Cemalettin Köklü Parkının doğusunda bulunan; Dr. İsmail Bey Caddesinin adının Dr. İsmail BAKKALCIOĞLU Caddesi olarak değiştirilmesi, İçköy Mahallesi ve Akpınar Mahallesinde isimsiz cadde ve sokaklara isim verilmesine ilişkin çalışmalar devam ettiğinden, İçköy Mahallesi ve Akpınar Mahallesinde çalışmalar tamamlanıncaya kadar ek süre talep edilmesi uygun görüldüğü yönünde görüş bildirmiştir.
İmar Komisyon Kararına göre yapılan oylama da; İlçemiz Cemalettin Köklü Parkının doğusunda bulunan; Dr. İsmail Bey Caddesinin adının Dr. İsmail BAKKALCIOĞLU Caddesi olarak değiştirilmesine 3 üyenin ret ( A.KIRGIZ, A.AVCIOĞLU, İ.SEYHAN) oyuna karşılık üye tam sayısının 2/3 oranı aşılmak suretiyle çoğunluğu ile,
İçköy Mahallesi ve Akpınar Mahallesinde isimsiz cadde ve sokaklara isim verilmesine ilişkin çalışmalar devam ettiğinden, İçköy Mahallesi ve Akpınar Mahallesinde çalışmalar tamamlanıncaya kadar komisyona istediği ek sürenin verilmesine 3 üyenin ret ( A.KIRGIZ, A.AVCIOĞLU, İ.SEYHAN) oyuna karşılık diğer üyelerin oy çokluğu ile karar verildi.
01.08.2019 - 89
İlçemiz Yediler Mahallesi Çortuk Caddesinin (Zafer) Caddesi olarak değiştirilmesi konusunun görüşülmesi
İmar Komisyonu: Meclis Başkanlığımıza sunulan yazılı önergenin eki olan Çortuk Caddesinin, isim değişikliğini isteyen 103 kişi mevcuttur. Meclis Başkanlığımıza sunulan toplu dilekçeye istinaden; "Çortuk Caddesi" adının "Zafer Caddesi" olarak değiştirilmesi uygun görüldüğü yönünde görüş bildirmiştir.
İmar Komisyon Kararına göre yapılan oylama da; Komisyon Kararının kabulüne mevcut üyelerin oy birliği ile karar verildi.
01.08.2019 - 90
5393sayılı Belediye Kanununun 76 .maddesinde “Kent konseyinde oluşturulan görüşler belediye meclisinin ilk toplantısında gündeme alınarak değerlendirilir” denilmekte; 08.10.2006 tarih ve 26313 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Kent Konseyi Yönetmeliği’nin ‘Görüşlerin ilanı’ başlıklı 14. maddesinde de “Kent konseyi genel kurulunca oluşturulan görüşler, belediye meclisinin ilk toplantısında değerlendirildikten sonra belediye tarafından kent konseyine bildirilir ve uygun araçlarla kamuoyuna duyurulur” hükmüne yer verilmektedir; Kent Konseyinin 24.07.2019 tarih ve 5 sayılı kararı “4 Eylül İlçemizin düşman işgalinden kurtuluşu etkinlikleri kapsamında Belediyemizin önderliğinde Kent Konseyimiz ve Bozüyük Merkez Avcılık , Atıcılık ve Okçuluk İhtisas Kulübü ile birlikte 11.09.2019 Pazar günü Atış Müsabakalarına uygun olan Eczacıbaşı Fabrikası arkası Nanedere mevkiinde Kent Konseyinin gerekli yasal izinleri alması koşuluyla tüfek atışı etkinliği yapılmasına mevcut üyelerin oy birliği ile kabul edilmiştir.